lördag 16 april 2011

Glapp i mina sexleksaker.

Jag fattar inte... varför blir det alltid glapp i mina sexleksaker? Jag börjar nästa tro att jag överanvänder dem.
Hur kan det då komma sig att de alltid ger upp innan jag har tröttnat på dem? Och det konstigaste av allt är att det är alltid de vibrerande äggen som det blir glapp i.
Hmmm... okej, det är dem jag använder mest så det kanske inte är så konstigt.

Men hur testar de egentligen livslängden på dessa ägg? Har köpt både dyra och billiga och de har ungefär samma livsläng oavsett pris. Funktionerna, vibrationerna och styrkan är olika men livslängden är i stort sett densamma.
Är det så att tillverkarna sätter på ägget och så får den ligga där ensam och vibrera tills den inte fungerar längre?
Jag tror det är svårt att simulera en kvinnas heta lust och handlag maskinellt så jag tänkte att jag kan ställa upp som testperson.

Helt omedvetet går mina tankar nu till de plexiglaslådorna man ser på IKEA där de testar möblers hållbarhet och slitage.
Så min följdtanke blir: Hur testkörs en massagestav?

2 kommentarer:

  1. Jag tvivlar (tyvärr) på att man testkör nåt alls. Dessa vibrerande saker har slutat fungera ett antal gånger för oss. Jag har öppnat och lagat några, och varje gång har det varit en tunn sladd som gått av vid fästet, där den är lödd, innan plastisoleringen på den börjat. En litet klick av nån gegga just där hade räddat det hela, men det kostar ju lite tid att få dit, så det hoppar man väl över.
    /Hasse

    SvaraRadera
  2. Kanske skulle man lämna in dem till en verkstad när de börjar glappa?
    - Hej, jag har fått glapp i den här, säger jag och lägger upp min rosa silikondelfin med sladd på disken. Är det något ni kan laga?
    Jag kan riktigt se minen på personen som tar emot mig. Först helt nollställd och sedan när hjärnan kopplas på igen så funderar han på vart den dolda kameran är :)

    SvaraRadera